THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, March 31

Malaysia ku...

Salam 1 Malaysia kepada semua.Sebagai rakyat Malaysia M.E berbangga dan bersyukur dengan keadaan negara yang M.E tinggal sekarang.TETAPI M.E sangat hairan dengan keadaan politik negara kita ini.Mengapa dan kenapa??Pelbagai masalah yang berlaku..


Mengapa?Fikirkanlah sendiri...adakah kerana kita salah memilih pimpinan kita atau kita tidak ambil tahu tentang apa yang berlaku..di dada akhbar sekarang yangg M.E baca hanya kisah-kisah politik.Yang baik atau buruk..Mengapa semua ini?adakah negara kita bakal berdepan situasi yang sama seperti LIBYA atau MESIR?

Demokrasi adalah alat politik. Ia memberikan satu idea kepada para pengamal politik bahawa satu cara terbaik untuk mengurus hal ehwal negara adalah menerusi cara demokrasi yang mana suara majoriti rakyat dikatakan menjadi “penentu” utama perjalanan pentadbiran dan jangka hayat sesebuah negara.Demokrasi sebagai alat politik telah pun menjangkau satu usia yang sangat panjang. Hari ini, amalan demokrasi boleh dilihat di mana-mana di serata pelosok dunia termasuk di Malaysia. Walaupun “darjah” ketepatan amalan sistem demokrasi di sesetengah negara, misalnya di negara-negara dunia ketiga boleh dipersoalkan, namun secara umumnya, kita boleh menyimpulkan bahawa demokrasi telah diterima umum oleh banyak negara pada hari ini sebagai satu bentuk sistem terbaik dalam konteks pemerintahan negara.(petikan dari Malaysian insider).

Jadi fikirkanlah sendiri sebagai rakayat bagi Negara kita ini yang kita cintai MALAYSIA
hanya itu yang M.E nak cerita...kerana M.E juga tidak arif tentang hal ini...jadi kita renungkanlah bersama.....terima kasih sehingga kita bertemu lagi....

0 comments: