THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, July 5

antara dua darjat...


tgh main-main kat fb nie terbaca satu status tentang itu...kenapa manusia selalu di bandingkan kerna darjat? what is about high class and low class? aku sendiri pun masih lagi tertanya kat diri aku pasal nie...aku berada dimana?tapi bagi aku kalau tinggi mana pun darjat seseorang tapi kalau akal yang diorang ade xboleh langsung nak pakai,xde langsung rasa hormat dan malu aku rasa dia lagi teruk dari "low class people".tats is my definition about it....kalau dah buang2 anak tu...agak-agak macam mane la darjat diorang?dah xde akal langsung ker? aku ade tengok satu klip from national geographic dimana seekor harimau dapat tangkap seko beruk nie...beruk nie plak tgh bunting tggu masa je..tgh2 dia seret beruk tuh terkeluar anak dari perut beruk tuh..hidup...dan yang sungguh terharu pasal tuh...die boleh jaga anak beruk tu...dia xde pun nk bunuh anak beruk tuh walhal die boleh makan je anak beruk tu mcm ibu die....ingatla haiwan pun tau erti sayang...aku rasa dia lagi ada hati manusia walhal die xboleh pon nak berfikir macam manusia....tats is the first time in my life i watch it..manusia je kadang xada langsung otak nak guna...aku bukan nak kata semua..sebab manusia kadang xsempurna kalau tidak dicari kesempurnaan..betul x? lagi cerita bapak rogol anak...kenapa?adakah anak pemuas nafsu diorang?sepatutnya dia jadi pelindung...payung yang melindungi anak2 dari semua kejahatan...bodoh sungguh...aku sgt2 benci orang nie...kalau ada depan mata aku sendiri...aku xtau la pe jadi kat dia....manusia yang lahir mempunyai otak dan akal yang boleh menilai sesuatu...tapi xboleh dia gunakan....macam BINATANG!! binatang pun tau nak jaga anak die la...KENAPA BODOH SANGAT ANDA? semakin dekat dengan pengakhiran zaman nie..semakin banyak la benda-benda nie jadi...mmg buat sedap la..tapi kalau dah kena..jagan penah pikir pasal semua tu..elok mati jer....nak menyesal xguna...MElayu mudah lupa...penuh keegoan dalam diri membuatkan diri lupa?betul ke?ntah pikir la sendiri...semakin maju dunia..semakin dekat kehancuran...or what should i call for it? end of the world?maybe...people can do what another people do...but just follow the right one...not the wrong way...i'm tired to think all about this...we have our own deceit...so use it properly la..because our mistake others people sickly...


lu pikir la sendiri....selamat merenung~

0 comments: